Voz Beograd-Beč

krevet

krevet u vozu

Niko me nije ukrao, nisu mi izvadili bubreg, opljačkali me niti silovali. Šta sve čovek ne pročita po forumima o ovom vozu pa to su potpune budalaštine. Karta u jednom pravcu od Novog Sada do Beča košta oko 60 evra sa sve spavaćim kolima, dobiješ finu sobicu u austrijskom vagonu, sa lavaboom peškirićem i sapunima. Milina prosto jedna. U toku noći te probude na granici sa Mađarskom i to je to. Onda Gute Nacht i Gute Reise.

Sećam se da sam putovala pre par godina istim tim vozom ali u kušet kolima a i tada je bilo sasvim pristojno. Ko ne zna razliku kušet-spavaća kola evo objašnjenja. Kušet je 6 ležajeva u jednom kupeu a spavaća kola su 3 ležaja, udobnija i na ovim našim prostorima ste u većini slučajeva potpuno sami.

lavabo u sobici

Baš, kao neki mini hotelski smeštaj. Ovaj put nisam imala ni pojma da sam sama u sobici, naime razlika u ceni uopšte nije velika, tako da topla preporuka za noćni voz. Nemojte se plašiti šta vam pričaju, ako se nekome ikad i desila neka neugodnost, taj je sigurno ostavio novčanik na izvolte.

Beč me je dočekao sunčan, nova stanica Westbahnhof je pre neki dan otvorena potpuno renovirana i sad je to jedan veliki tržni centar. Wifi internet pokriva celu stanicu, što je meni odmah veliki plus. Neki su ovisnici o kafi, neki o cigaretama i alkoholu, a ja, meni samo internet direkt u venu. Loše, znam, znam, ali mora se bar neki porok imati, da se zna da smo ljudi a ne roboti.:)

Pojela sam sendvič i mandarinu i pravac Minhen.

austrijska jezera

Do Minhena se prolazi pored nekih silnih jezera i pašnjaka sa kravama, prava seoska idila. Malo sam čitala, malo posmatrala okolinu i prođoše nekako i tih 4 sata.

Railjet u Austriji

A sad, evo me sedim u vozu za Štutgart i slušam interesantnu konverzaciju. Jedan vrlo otvoren Turčin i jedna feministkinja Nemica slučajno su zapodenuli konverzaciju o muško ženskim odnosima i kulturološkim razlikama na relaciji Turska Nemačka. Ona čini mi se malo isfrustrirana a on očigledno zainteresovan za nju. Da li ja to upravo prisustvujem razvoju jedne romanse? Upoznavanje je već palo, još samo čekam poziv na romantičnu kebab večeru.

Dopada mi se ova raznovrsnost putnika. Iza mene jedna mala priča ruski, ispred mene Turčin-Nemica romansa, pored mene jedna postarija holanđanka putuje za Amsterdam, a dijagonalno sede dva afrikanca (da ne bude da sam politički nekorektna). Ja stigla u moju obećanu zemlju. :)

Napisano 28.11.2011 u 16.22, objavljeno čim se dočepam interneta.:)

This entry was posted in putovanja, Stuttgart and tagged , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Voz Beograd-Beč

1. Marica says:

Nekako me najvise fascinirala cinjenica da 60 evra nije mnogo za spavaca kola. Dugo mi je trebalo da se prebacim u kolosek nemackih cenovnika za sve. Jos uvek se secam da mi je 40 evra za voznu vikend kartu bilo nepojmljivo previsoka cena za voz. Uopste, nemacki vozovi i avioni su dali jednu totalno novu dimenziju mojim putovanjima. Ni danas mi nije jasno, kako i zasto je meni jeftinije da iz Berlina letim za Frankfurt ili Minhen npr. nego da se vozim vozom. Ti brzi vozovi postoje i u Holandiji, Spaniji, Francuskoj i nigde nisu tako skupi. Tako da se necu skoro voziti vozovima. Ja licno uzivam u putovanjima vozom. Ali mi se po Evropi uvek nekako zuri, i negde bi da skoknem za produzeni vikend. Mozda jednog dana krenem cuvenom transibirskom, od Moskve do Vladivostoka, ko zna :)

2. Коля says:

Очень интересно, читаю с удовольствием:) Пиши почаще!

3. elektrokuhinja says:

Marice, verovatno znaš da postoje različite Bahncard 25 i Bahncard 50. Ako često putuješ vozom ta karta se vrlo isplati. Dakle imaš popust ili 25 ili 50%. Ja nameravam da uzmem tu od 50% (ovo putovanje sam obavila sa 25% smanjenom cenom). Da ne spominjem što imaš schönes wochenende kartu, ili npr one regionske karte pa se vozaš čitav jedan dan za 20 evra, do 5 osoba. To je po meni potpuno genijalno. Raspitajte se malo tamo kod vas, ja prođoh letos čitav Baden Würtemberg za 20 evra!

4. elektrokuhinja says:

Коля пишу когда у меня инспирация. Надеюс будеть больше инспираций сейчас!

5. LLara says:

Obozavam tvoje putopise!

6. Marica says:

Ma imam i ja Bahncard, ali moj najveci problem je sto nikako da se naviknem da planiram put na vreme, ja po Nemackoj karte kupujem prilicno staromodno, dan pred polazak. Mislila sam na dalje destinacije i vise to poredjenje sa avionskim kartama za te relacije. Bas letos smo odlucili da idemo iz Fra za Berlin sa onim serovanim kolima, i kako nas je lik zeznuo kupovali smo kartu na stanici pred polazak, za nas dvoje su karte bile 300+ evra sa 25% popusta. Inace povratna avionska karta u vreme kada sam rezervisala ta kola je bila oko 200 evra za nas dvoje. ;)

7. Milica says:

Putuješ sama? Kakav je osećaj? :)

Vozovi su super, a ta spavaća kola ili kušeti su mi nekako kao da imaš pokretnu kućicu, koja se kreće tamo gde druga prevozna sredstva ne idu.

Jesu li brzi, ti vozovi?

8. elektrokuhinja says:

Milice, ja putujem sama već godinama, navikla sam. Zapravo svejedno mi je da li sam sama ili ne, i jedno i drugo nosi svoje prednosti. Kad si sam lakše sklapaš poznanstva, kad si u društvu, opet, zabavnije je.
    Voz koji ide iz Srbije za Beč nije brz, mada na njemu piše da je brzi, ali u suštini vuče se on malo. Pa stoji na granicama, to ga još dodatno usporava. Dalje railjet austrijski je bio prilično brz oko 180-200km/h a u Nemačkoj ICE je najbrži, juri oko 200-250km/h

9. tijanatixy says:

Super ispade ta voznja. Realno mi smo jos na nivou “ćire” voza, daleko smo od divnih zeleznica Austrije,Nemacke, Holandije i ostalih.Mada sve nosi neku svoju draz i posebnost. Elektricka je zakon.Secam se putovanja do sergejevog pasada elektickom iz Moskve.I putnici i zivotinje domace, i prodavci svega i svacega, buvljak u malom. Elem, sedimo nas tri sa leve strane (neka bude leve) i desno od nas mama sa cerkom. Mama klasicna ruskinja, napirlitana maksimalno,estetski na njoj sve uklopljena kako treba, leopard tigar, zmija , zlato roze i push up.Cerka mala plava slatka oko 6 godina , ali ubrzo nam postade jasno, da cemo od nje male mnogo toga nauciti. Dijagonala njih dve , a iza nas sedi porodica sa 3 dece cini mi se, i jedan mali decak njenih godina oko 6, rekla bih dobar vaspitan zna da se ponasa.Mama od devojcice sklopila oci i pokusava da odmori,cerka krece da “ocijuka” tj izaziva decaka. krenulo je od namigivanja , pokazivanja rukom dodji kod mene, dodji sedi samnom, uvrtanja kikica i mamljena muskog roda.Nas tri u soku. Majka se ne budi drzi zatvorene oci pokusava da odmori. Ustade mala sede iza majke blize ovom decaku i zove ga dodji pored mene. Decko uljudno pita jel smem da se podruzim sa ovom devojcicom, roditelji kazu idi..i tako skracuju svoje vreme a bogami i nase. Krene mala da ga mazi po kosici da ga pipka stipka, nas 3 pomislile skrivena kamera. Ma jok.pa skinula ona neki dzemperak, pa ajde vamo tamo po onoj elektricki vagonu..Primetila majka da se nas 3 cerekamo i komentarisemo i pozove malu da se smiri. ona dodje sedne ispred majke ,majka sklopi oci.. mala zove decaka dodji ovde , on dodje sedne iza nje, ona krene da ga grli i op poljubi. cmok jednom dvaput….Njemu bilo malo neobicno , vidim ustuknuo on bi samo da se igra a ona i vise od igre, a nas tri sedimo i ucimo. Kako uloviti muskarca u rekordnom roku lekcija(sve). Naidje stanica mali morao da ode kod roditelja zvali ga izasli iz voza , izali na toj stanici i mama i cerka, nekako prestigle one porodicu sa decakom.. mala se okrece svo veme salje mu poljupce, mase….a nas tri produzile u sergejev pasad (abramcevo)….Ovo je najkraca moguca verzija, ima tu malerijala dogadjaja , ali detaljnije kad otvorim svoj blog.

10. Jelena says:

Drago mi je što s dobro prošla. Ja sam se poslednji put vozila ovim vozom na relaciji Beograd Beč, kada su putnici u susednom kupeu preturili sve stvari, i narvno uzeli sve što je bilo iole vredno, a žena sve prespavala… Mene taj voz više neće videti, pogotovu što sada povratna avio karta može da se uzme za nepunih 100 EUR…