Sankt Petersburg

U nedostatku životne energije, na punih *35 C u Moskvi, nedostatak inspiracije je priznaćete potpuno opravdan. Ok, na posao je lako otići, rano je pa i nije tolika jara napolju. Ali popodne, kad se izađe iz debeloklimatizovanih prostorija, ulazim u metro, skuvana, a zatim izlazim prekuvana, na jedvite jade se dočepam svoje sobe, u kojoj se nastavlja kuvanje. Noću prozori širom otvoreni, ali ni daška vetra nema.

Bila sam napokon i ja u severnoj ruskoj prestonici, instant poseta, čisto da osetim duh grada, i isplatilo se. Dva dana ni blizu nisu dovoljna za (kako ga rusi zovu) Piter, ali toliko smo imali, a treba ponešto i za drugi put ostaviti.

Kao i sva moja putovanja po Rusiji, i ovaj put smo se odlučili za voz. Može se do Pitera i avionom, ali vozom, em si odmah u centru, em nema čekanja prtljaga, nema dolaska i odlaska na aerodrom.

Nevski Prospekt

Nevski Prospekt u 5 ujutro

Stigosmo mi negde oko 5 u subotnje jutro, napolju dan, jel te bele noći su, svi restorani, kafići su otvoreni, ljudi na ulici se ili vraćaju iz noćnog provoda, ili možda tek prelaze u drugi bar po još jedno piće… uglavnom grad je u 5 sati ujutro pun puncijat!

Sedamo na kafu, gledamo mapu i pravimo plan. Ono što se prvo primeti je prosto neverovatan broj kafića na sve strane. Dakle, šetaš Nevskim prospektom, i jedna do druge, kafane su nanizane, a onda još i sve sporedne ulice, gdegod da zaviriš, vidiš što coffee house, što shokoladnitsu, coffee bean, coffee place, costa coffee… Taj grad kao da živi na kafi i od kafe. Jedini zaključak do koga smo kasnije došli je da je grad turistička meka, definitivno mnogo više turista dolazi u Piter nego u Moskvu, a izgleda da turisti piju nenormalne količine kafe.

Ko je čitao ruske autore, zna za Nevski prospekt.To je centralna ulica grada, gde se sve dešava.  Izlazi na Nevu, načičkana je restoranima i kafićima, knjižarama, tržnim centrima i naravno ljudima. Kasnije u toku dana sudaraš se sa prolaznicima, jer mesta na pločniku nema, a nekako se ceo grad kreće baš kroz ovu ulicu.

Kanal

Kad se zađe u sporedne ulice, grad počinje da liči na Amsterdam. Isti kanali, mostići, slična arhitektura, čak se jedan deo grada zove Новая Голландия.

Negde oko 2 na jedvite jade pronalazimo naš hostel. Ulazi su neobeleženi, nema brojeva na zgradama, a pritom je sam raspored stanova prilično blesavo urađen. Dakle, u jednoj zgradi stanovi su na primer 36, 37, 64, 72, a u drugoj 25, 26, 27 i 89. Tako da je snalaženje bilo otežano. Telefon hostela takođe nije radio. A lepo su oni napisali na sajtu-dobro proučite mapu jer je prilično teško naći nas. Odmah da vam kažem tajnu-ni mapa vam pomoći neće. A ljudi koji tamo žive-ni oni ne znaju gde se šta nalazi. Interesantan komšiluk neki, ali šta da se radi, hostel je naručen i ima da ga nađemo.

Hostelska soba

Na kraju izlazimo iz dvorišta za koje smo bili ubeđeni da je naše, ulazimo u neku slepu ulicu i pokušavamo kod za ulazak u svakoj od zgrada, na jednoj napokon uspevamo i penjemo se u naš piterski stan za jednu noć. Voda se u Piteru ne pije. Puna je bakterija, i ako se nešto zapati, teško se rešiti. Stomačni problemi vam nikako nisu potrebni, te je potrebno sa sobom uvek imati flaširanu vodu. Veče provodimo šetajući se-po kiši ali jedno veče kiše ne čini potop. Jedemo neke zanimljive školjke u belgijskom restoranu, pijemo vino, kasnije fudbal (prvenstvo je tada bilo u jeku a utakmice se ne propuštaju) a zatim u naš hostel na spavanjac. Umorna sam, oči mi se sklapaju i koliko god želela da osetim subotnje veče u gradu, ipak odluka pada na krevet i spavanje.. Od 5 ujutru na nogama nije mala stvar.

Sutradan posle skromnog ali zadovoljavajućeg hostelskog doručka, uzimamo hydrofoil (neka vrsta glisera) i plovimo, tj jezdimo do Peterhofa. Peterhof je mesto gde su se ruski carevi odmarali, šetali, pravili palate, igrali se sa fontanama bahanalisali i provodili. Sada je to park sa gomilom turista, gde se u svaku palatu može ući, ali po odgovarajuću cenu. Mi se odlučujemo kao pravi budžetni turisti za jeftinu opciju-samo park, a građevine razgledamo spolja. I sasvim sam zadovoljna sa takvom organizacijom. Uostalom, treba ponešto i za drugi put ostaviti…;)

Foto priča

Ja-matrjoska

Peterhof

Finski zaliv

Fontane u Peterhofu

Trg

This entry was posted in putovanja, Rusija and tagged . Bookmark the permalink.

12 Responses to Sankt Petersburg

1. LLara says:

Ako je i kod vas tako toplo, sta mi da ocekujemo? Mada, kad malo razmislim, ipak je bolje, mi imamo klime po stanovima jer od toplote patimo odranije, dakle, 1:0 za nas:)
    Sto se tice Pitera, cista fantazija, rekla bih

2. Marica says:

Za tako kratko vreme i ja bi samo fasade gledala :)
    I kolika je ta Neva, kao more. U toj Rusiji bas sve mora da bude veliko. Sudeci po tvojim fotografijama zaista lici na Amsterdam. :)

3. Publika je ostala ispred ekrana, očekuje da se tekst nastavi ili ili da se pojavi još fotografija…? :)

4. Laro, juce je bio najtopliji dan u Moskvi valjda u poslednjih 100 godina ili nesto slicno. Topimo se kolektivno. Nista od roleranja, nista od setnje, uzareni beton przi cim izadjes iz stana. Sedim kod kuce, pijem vodu i pokusavam da se ne pomeram previse. Piter jeste lep, ali treba otici nekoliko puta. Dva dana je bukvalno, samo da ga okusis.

5. Marice, Neva jeste bas velika. Ni krace reke a ni sireg korita. Ima nekoliko mostova preko Neve, i svi se nocu otvaraju jer su projektovani tako da ne mogu veliki brodovi da prolaze ispod njih. To je kao spektakl, kad krenu da se otvaraju mostovi jedan za drugim (nazalost ni to ne stigosmo da vidimo, padala je neka neumorna kisa citavu noc).

6. Preslicavajuci, i ja sam tako ostala pomalo zatecena-taman kad smo krenuli da uzivamo, vreme je da se vratis u Moskvu. Piter treba u nekoliko namaha videti. Jednom samo setnja, drugi put muzeji, treci put nocni zivot… Vise slika ima kod mene na flickeru!

7. leva noga says:

preferiram piter od moskve uvek :)

8. Jef says:

Jao, bas mi se dopada. Slike dvorske baste podsecaju na Versaj :-)A koliko traje period belih noci, mesec, dva?

9. Ln, jeste Piter lep, ali zamisli da zivis tamo! Kisa pada konstantno, vetar duva svaki dan, zima je gadnija nego u Moskvi (a znas moskovske zime). Za mene je ok otici, videti, ali ne verujem da bih mogla toliko severno da prezivim.

10. Jef, bele noci traju 2-3 nedelje! I za to vreme ceo grad je rasprodat mesecima unapred. Podseca te na Versaj zato sto su ceo Piter gradile evropske arhitekte. Petar veliki zeleo je da se priblizi Evropi, i napravio je u Rusiji evropski grad.

11. Jef says:

Jao, baš strava što si baš u tome periodu boravila tamo :-)