Voz Beograd-Zagreb

Dugoocekivani raspust je poceo! Posle sest meseci probnog rada vasa draga elektrokuhinja je zasluzila da se posteno odmori. U tu svrhu kofer je spakovan, cvece ostavljeno komsiji da ga zaliva, smestaj je rezervisan, a put vodi kroz predele Lijepe nase. Na tapetu je prvo Zagreb, a onda je plan spustiti se na jug, do Braca i tu slusati zrikavce, piti Malvaziju i jesti Dorade u neogranicenim kolicinama.

Hrvatska me nije izneverila. Zrikavci sviraju svoju standardnu melodiju, cetinari mirisu na putu do plaze,  iglice se ubadaju u stopala i  talasi se razbijaju o stene. Ali krenimo ispocetka.

Vozom do Zagreba

Pokusala sam da se informisem o vozu, sto na internetu, sto na forumima, no nekako taj moj trud nije urodio plodom. Sve sto sam uspela da saznam je da putovanje traje oko 7 sati, da postoje srpski i hrvatski vagoni, i da vozi 4 puta na dan. Moze se planirati sasvim lepo, ko voli nocu, ko voli danju, ranije ili kasnije. Ja se odlucih za neki podnevni. Iz Beograda krece u 10.28, a u Rumi sam namerila da ga presretnem.  Dakle, iz Rume do ZG treba mu oko 6 sati sasvim prijatnog klackanja. U pocetku, voz se vuce, to naravno traje do granice sa Hrvatskom, ali onda kroz Hrvatsku ubrzava i juri sigurno nekih 100km/h! Na nekim stanicama se ceka na nesto- ko zna sta, tako da se i do pola sata npr. zaustavlja u Vinkovcima. Tu ulazi tip, prodaje nes-kafu i krofne, i osecaj je vec kao da ste na plazi.

U agenciji u kojoj sam kupila kartu mi je receno da voz nema klimu, sto pokazuje koliko nasim iskusnim prodavcima ne treba verovati. Voz je, srece li moje, klimatizovan. Ja sam sedela u SBB (svajcarskom) vagonu,  oko mene dva portugalca, jedan svajcarac, nekolikom “nasih” i od Sida pa nadalje ijekavica. Iako sam ocekivala da voz nije preterano popularno sredstvo prevoza, sto zbog kasnjenja, sto zbog sporosti (primera radi, voz iz Novog Sada do Beograda je mega spor, treba mu od dva sata pa do beskonacno, za tih 84 kilometra), na ovoj relaciji sve je bilo puno. Studenti na proputovanju interrailom, poslovni ljudi, nekakav tip s percinom pored mene koji se s vremena na vreme nervira oko laptopa mu, gastarbeiteri iz svajcarske, tinejdzeri koji sede ispred wc-a. Zanimljiva klijentela u svakom slucaju.

Vreme provodim slusajuci muziku, citajuci novog Peljevina i gledajuci napolje. Kroz prozor nema sta da se vidi-polja kukuruza, polja psenice i pokoji brezuljak. Sela sa njihove strane isto izgledaju kao i sa nase, ali su stanice sredjenije. Moram priznati da sam ipak ocekivala da sve ne funkcionise tako besprekorno. Mislim, svajcarski vagoni kroz ex-Jugoslaviju mi nekako ne pasu uz ono sto vidim kroz prozor. Umalo da sam pozelela da sedim u onim kupeiziranim vagonima, sa sve slikama Plitvickih jezera i Postojnske jame iznad sedista. Po 6 u svakom vagonu. Ili da vidim bar poneko peceno pile na musemi, odmah po sedanju u voz. Avaj, nit pecenog pileta, nit nogu bosih ispruzenih po susedu, nit fotografija Bas-Carsije. Mora da mi je uspomena na Hrvatsku negde zarobljena u osamdesetim…

U Zagreb stizemo na vreme, dan je lep i ja se odlucujem za pesacenje do hostela, ne bih li malo upila atmosferu grada. Da nije ijekavice bilo, pomislila sam da sam u Beogradu. Ista arhitektura, tramvaji, nema bas toliko uzbrdo-nizbrdo i manje deluje grad, mnogo manje, ali je osecaj kao da sam na svom terenu. Dok tako slepam kofer do hostela, radujem se i Zagrebu, i putu do mora, i Bracu. I vece mi je idealno…

This entry was posted in putovanja and tagged . Bookmark the permalink.

9 Responses to Voz Beograd-Zagreb

1. LaraR says:

Nikad nisam bila u Zagrebu. Vreme je da se to promeni.
    Uzivaj!

2. leva noga says:

ni ja nisam nikada bila u zg….
    lep provod na bracu, uz vino i ribu, miris mora i zrikavce :)

3. Jef says:

Jaooo, skroz sam zaboravila na te slike iznad sedišta. Milion puta sam putovala tim vozom:-)

4. Laro, Zagreb je kao neke mesavina Beograda i Novog Sada. A vredi otici, pa makar samo da se slusa smesan akcenat:)

5. LN, jesi ti sad negde na moru? Ima li zrikavaca u CG?

6. Jef, sad su vozovi bas nekako suvise fensi. Putovala sam natrag u austrijskim vagonima, sa sve planom kad se stize u koju stanicu. I ne kasni voz ni minute!!!

7. Jef says:

Aj javi se kad dođeš u NS da se gledamo!

8. Dju says:

Hej, pozdrav! :) Nameravam da sledim tvoj primer i krenem istom trasom. Idem u Makarsku krajem meseca, mislila sam istim ovim vozom, a zatim iz Zagreba za Makarsku istog dana ili sutradan…
    Elem, informacije na koje nailazim pretražujući net su prilično oskudne. Možeš li mi reći koliko je koštala povratna karta, preko koje agencije si obavila kupovinu, imaš li preporuku za neki hostel u Zagrebu.. Hvala unapred! A i unazad na super reportu! ;)

9. Cao Dju,
    kartu sam kupila na zeleznickoj stanici u Novom Sadu, kostala je 25 evra, ali Ruma-Zagreb. Kolima sam dosla do Rume. Za povratak sam kupila kartu direkt u Zagrebu, isto je ako uzmes povratnu ili samo u jednom pravcu, ne ustedi se nista.
    Cula sam da su proredili vozove, dakle ne idu vise kao ranije cetiri na dan, vec mozda samo jedan, treba proveriti najbolje na stanici.
    Sto se tice hostela, nas je bio u centru, nedaleko od Gornjeg Grada, to mu dodje stari grad, i nedaleko od svih kafana i klubova (Ilica) evo link: http://www.hobobearhostel.com/gallery/
    Bio je okej, za jednu noc, ali ako ides na vise dana uzela bih nesto pristojnije. Nasa soba je bila u podrumu, vrlo mala i prilicno zagusljiva. Ali ako ti nije puno stalo do smestaja vec samo hoces da prespavas i istusiras se onda je sasvim okej. Usluga je vrlo prijatna u hostelu, a hosteli su uvek dobra mesta ako si u fazonu da upoznajes ljude. Ovde su sve odsedali stranci.
    Ako imas jos pitanja, javi se.